6
20

Βιταμίνες και μέταλλα

Ακόμη κι αν ακολουθείτε μια υγιεινή δίαιτα με ποικιλία κατά την εγκυμοσύνη, θα είναι δύσκολο να λαμβάνετε αρκετό φολικό οξύ και ασβέστιο. Οι ταμπλέτες πολυβιταμινών μπορούν να είναι μια καλή λύση.

Ασβέστιο
Για την ανάπτυξη και εξέλιξη του μωρού απαιτείται μεγάλη ποσότητα ασβεστίου. Γι' αυτό, θα πρέπει να λαμβάνετε, μέσω των τροφών, περίπου 900 mg ασβεστίου τη μέρα. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε μισό λίτρο γάλα περίπου και μια μερίδα γιαούρτι ή λίγο τυρί. Αν πίνετε μόνο γάλα, τα 900mg αντιστοιχούν στα 3/4 του λίτρου.

Άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο είναι το μπρόκολο, το σπανάκι, το λευκό λάχανο, οι σαρδέλες, οι γαρίδες, τα αυγά και τα πράσινα φασολάκια.

Αν δεν τρώτε γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι απαραίτητο να παίρνετε συμπλήρωμα ασβεστίου.

Βιταμίνη A
Η βιταμίνη Α κάνει καλό στο σώμα αλλά δεν θα πρέπει να λαμβάνετε μεγάλες ποσότητες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το συκώτι είναι καλή πηγή σιδήρου και βιταμίνης Α αλλά δεν θα πρέπει να τρώτε πολύ συκώτι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Βιταμίνη D
Η βιταμίνη D υπάρχει στα ψάρια αλλά παράγεται επίσης στο σώμα σας όταν κάθεστε στον ήλιο. Η ασφαλής έκθεση στον ήλιο κάνει καλό για μικρό χρονικό διάστημα, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Φολικό οξύ
Θα πρέπει να ξεκινήσετε την πρόσληψη συμπληρώματος φολικού οξέος (βιταμίνη B9) τουλάχιστον έναν μήνα πριν τη σύλληψη και να συνεχίσετε κατά τους τρεις πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης, περίπου 400 μικρογραμμάρια τη μέρα. Το φολικό οξύ είναι σημαντικό για το σχηματισμό του κεντρικού νευρικού συστήματος του παιδιού και μειώνει τον κίνδυνο γέννησης του παιδιού σας με δισχιδή ράχη ή με υπερβολικά χαμηλό βάρος. Φολικό οξύ υπάρχει στα πράσινα λαχανικά (όπως σπανάκι, μπρόκολο και πράσινο λάχανο) ή στα φασόλια. Είναι όμως δύσκολο να καταναλώσετε επαρκείς ποσότητες αυτό αυτά.

Πολυβιταμίνες

Η λήψη μιας ταμπλέτας πολυβιταμινών κάθε μέρα είναι εξαιρετική ιδέα. Αν επιλέξετε κάποιο από τα συμπληρώματα διατροφής για εγκύους, θα λαμβάνετε τις συνιστώμενες δόσεις φολικού οξέως και βιταμίνης D. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Πριν πάρετε οποιαδήποτε βιταμίνη και/ή συμπληρώματα διατροφής, συμβουλευτείτε τον μαιευτήρα σας.

Άρθρα που μπορεί να σας αρέσουν

Έλλειψη πρωινής αδιαθεσίας Αποβολή Τι είναι η πρωινή αδιαθεσία

Συγγραφέας

Libero
Παρουσιάστηκε ένα σφάλμα, παρακαλώ προσπαθήστε ξανά αργότερα.
Φορτώνει...