4
5

Διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, είναι γεγονός ότι πρέπει να τρέφεστε για δύο άτομα: για εσάς και για το παιδί που αναπτύσσεται μέσα σας. Δυστυχώς, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνετε διπλάσιες ποσότητες φαγητού, όσο και αν θα το θέλατε. Εδώ θα βρείτε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη διατροφή σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι πολύ σημαντικό να τρέφεστε σωστά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε για δύο άτομα. Η επιπλέον τροφή που πρέπει να καταναλώνεται διαφέρει από άτομο σε άτομο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρκεί ένα επιπλέον σνακ ανά ημέρα, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα ποτήρι γάλα, ένα σάντουιτς ή μια μπανάνα.

Ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Σε γενικές γραμμές, πρέπει να τρέφεστε κανονικά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθείτε μια ισορροπημένη δίαιτα που θα περιλαμβάνει τροφές από πολλές τροφικές ομάδες, ώστε να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεστε. Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να προσέχετε ιδιαιτέρως την υγεία σας για τους επόμενους εννέα μήνες, επομένως φροντίστε να τρώτε καλά!

Αξίζει να έχετε υπόψη σας τις εξής συμβουλές σχετικά με τη διατροφή σας:

1) Να καταναλώνετε τροφές ολικής άλεσης. Να επιλέγετε ψωμί ολικής άλεσης, το οποίο περιέχει μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, οι οποίες μειώνουν τον κίνδυνο δυσκοιλιότητας.

2) Να τρώτε φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα. Οι ειδικοί συνιστούν πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα, κατά προτίμηση τρεις μερίδες κίτρινων φρούτων και πράσινων λαχανικών με φύλλα και δύο μερίδες άλλων φρούτων και λαχανικών. Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν υδατάνθρακες, καθώς και αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

3) Να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης καλής ποιότητας. Η πρωτεΐνη καλής ποιότητας είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη, επομένως φροντίστε να καταναλώνετε αρκετό άπαχο κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, αυγά, ξηρούς καρπούς και όσπρια.

4) Τρώτε συχνά ψάρια.
Τα ψάρια περιέχουν σημαντικά λιπαρά οξέα, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού σας. Το ψάρι περιέχει επίσης σημαντικές βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, όπως βιταμίνη D, ιώδιο και σελήνιο.

5) Να καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά περιέχουν το ίδιο ασβέστιο (πολύτιμο για την ανάπτυξη του σκελετού και των δοντιών του παιδιού σας) με τα προϊόντα με πλήρη λιπαρά, επομένως καλά θα κάνετε να τα προτιμήσετε.

6) Να αποφεύγετε την πιθανότητα επαφής με λιστέρια. Το θανατηφόρο βακτηρίδιο λιστέρια μπορεί να περάσει μέσα από τις μολυσμένες τροφές για να πλήξει τις εγκύους και τα μωρά τους, προκαλώντας θάνατο ή πρόωρο τοκετό. Η λιστέρια ευδοκιμεί σε τρόφιμα που διατηρούνται σε χαμηλές θερμοκρασίες, επομένως θα πρέπει να αποφεύγετε τα κατεψυγμένα, προμαγειρεμένα κρέατα, όπως το ζαμπόν, το πατέ και τα λουκάνικα, τα καπνιστά και ωμά θαλασσινά, τα τυριά μαλακής ωρίμανσης, όπως το μπρι και το καμαμπέρ, καθώς και τις συσκευασμένες σαλάτες από τα σουπερμάρκετ. Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγετε το μη παστεριωμένο γάλα. Εάν καταναλώνετε έτοιμα γεύματα, να τα ζεσταίνετε σε υψηλή θερμοκρασία, μέχρι να αχνίζουν και μην ξεχνάτε να πλένετε καλά όλα τα νωπά τρόφιμα.

7) Να χρησιμοποιείτε μικρές δόσεις βουτύρου, μαργαρίνης ή λαδιού. Μην ξεχνάτε όμως, ότι "χαμηλά λιπαρά" δεν σημαίνει "καθόλου λιπαρά". Το μωρό σα χρειάζεται τα καλά λιπαρά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του.

8) Να πίνετε πολύ νερό, κατά προτίμηση δύο λίτρα την ημέρα, και να προσέχετε τις ποσότητες ζάχαρης και αλατιού που καταναλώνετε.

Άρθρα που μπορεί να σας αρέσουν

Μην πίνετε αλκοόλ Τι είναι η πρωινή αδιαθεσία Απεξάρτηση από το κάπνισμα

Συγγραφέας

Libero
Παρουσιάστηκε ένα σφάλμα, παρακαλώ προσπαθήστε ξανά αργότερα.
Φορτώνει...