close

Πόνοι στη μέση ή τη λεκάνη

Πολλές γυναίκες υποφέρουν από πόνους στη μέση και τη λεκάνη. Να τι μπορείτε να κάνετε για να ανακουφίσετε τον πόνο.

Πόνοι στη μέση
Οι πόνοι στη μέση είναι πολύ συνηθισμένοι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, λόγω των ορμονών και των αλλαγών στη στάση του σώματος λόγω της αύξησης του μεγέθους της μήτρας. Να προσέχετε πάντα τη στάση σας, μαζεύοντας τη λεκάνη σας και προσπαθώντας να μη γέρνετε προς τα πίσω. Επίσης, είναι σημαντικό να κρατάτε τη σπονδυλική σας στήλη σε καλή κατάσταση με τακτική άσκηση. Η γιόγκα, οι ασκήσεις σε νερό και η κολύμβηση είναι εξαιρετικές λύσεις. Ο επίμονος πόνος στη μέση μπορεί να αντιμετωπιστεί με φυσιοθεραπεία, βελονισμό ή με μια επίσκεψη σε έναν οστεοπαθολόγο ή χειροπρακτικό. Ο παροδικός πόνος στη μέση ενδεχομένως να οφείλεται στις συσπάσεις, οι οποίες μερικές φορές γίνονται πιο έντονα αισθητές στη μέση, παρά στην κοιλιά. Εάν δεν είστε σίγουρη, επικοινωνήστε με το μαιευτήρα σας.

Πόνοι στη λεκάνη

Ο πόνος στη λεκάνη είναι επίσης γνωστός ως δυσλειτουργία ηβικής σύμφυσης (SPD). Τα συμπτώματα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά έντονα και επιδεινώνονται όταν εκτελείτε δραστηριότητες όπως το ντύσιμο, η μεταφορά φορτίων, το περπάτημα ή το ανέβασμα στις σκάλες. Τα αίτια διαφέρουν – η πάθηση μπορεί να οφείλεται στις ορμόνες της εγκυμοσύνης, οι οποίες επιτρέπουν στα πυελικά οστά να μετακινούνται ελαφρά κατά τη διάρκεια της γέννας, ιδιαίτερα στο σημείο της ηβικής σύμφυσης, το σημείο όπου ενώνονται τα δύο μισά της λεκάνης. Εναλλακτικά, ενδέχεται να οφείλεται σε κάποιο ελάττωμα στην ευθυγράμμιση των πυελικών οστών.

Αντιμετώπιση

Ο πυελικός πόνος ξεκινά συνήθως στο μέσο της εγκυμοσύνης. Ο μαιευτήρας σας μπορεί να σας προτείνει φυσιοθεραπεία, βελονισμό ή μια επίσκεψη σε έναν οστεοπαθολόγο ή χειροπρακτικό. Ένα ειδικό πρόγραμμα άσκησης και η χρήση μιας ζώνης στήριξης της πυέλου μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο. Να αποφεύγετε τις έντονες κινήσεις που ενισχύουν τον πόνο.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε τα εξής:
• Να κάνετε μικρά διαλλείματα για ξεκούραση κατά τη διάρκεια της ημέρας.
• Να αλλάζετε συχνά τη στάση σας.
• Προσπαθείτε να μη γέρνετε τη σπονδυλική στήλη και να διατηρείτε την πλάτη σας σε όρθια στάση όταν κάθεστε, περπατάτε ή στέκεστε.
• Εάν εργάζεστε όρθια ή καθιστή, είναι πολύ σημαντικό να αλλάζετε συχνά τη στάση σας.
• Δοκιμάστε να τοποθετήσετε μια κομπρέσα με πάγο για 15-20 λεπτά στα σημεία που σας ενοχλούν περισσότερο.
• Να φοράτε επίπεδα παπούτσια που μπορείτε να βάζετε και να βγάζετε εύκολα

Τι πρέπει να κάνω αν ο πόνος εξακολουθεί να υπάρχει και μετά τον τοκετό;

Συνήθως, ο πόνος υποχωρεί μετά τον τοκετό. Υπάρχουν όμως μερικές σπάνιες περιπτώσεις στις οποίες ο πόνος επιμένει και οι οποίες απαιτούν θεραπεία μετά τον τοκετό. Μιλήστε με το μαιευτήρα σας.

Υποφέρετε από πόνους στη μέση ή τη λεκάνη; Έχετε κάποιες συμβουλές να μοιραστείτε μαζί μας; Σας βοήθησε η χρήση μιας ζώνης στήριξης της πυέλου; Διηγηθείτε μας τις εμπειρίες σας.

Παρουσιάστηκε ένα σφάλμα, παρακαλώ προσπαθήστε ξανά αργότερα.
Φορτώνει...